Vsak teden novi nasveti. Spremljaj nas tudi na Facebooku.

Telesna teža: kako jo vzdrževati?

Izguba teže je relativno enostavna, vendar ohranjanje … no, to ni tako enostavno! Po mesecih diet in strogih treningov nekateri ljudje uspešno dosežejo svoje cilje glede hujšanja. Vendar ta občutek zmage ne traja dolgo, saj težo čez čas ponovno pridobijo.

 

Vzdrževanje hujšanja zahteva  drugačen pristop kot pri hujšanju. Ko dosežete želeno številko na tehtnici, usmerite pozornost na njeno vzdrževanje. Faza nadzora teže mora biti del vašega življenjskega sloga in jo morate izvajati vsak dan brez izjeme. V tem članku vas bomo seznanili z nekaj najboljšimi nasveti za to.

 

1. Telovadba naj ostane prisotna v vašem življenju

Morda se vam zdi, da je po končanem cilju čas, da zapustite telovadnico. Žal to ni prav modra odločitev! Redni treningi vam pomagajo ohranjati zdravo telesno težo. Pomagajo vam porabiti odvečne kalorije, ki jih zaužijete vsak dan, in pospeši vaš metabolizem. Na ta način dosežete energetsko ravnovesje v vašem telesu. Energetsko ravnovesje pa je stanje, v katerem porabite enako število kalorij, ki jih zaužijete. Tako bo vaša teža verjetno ostala enaka dlje časa. Približno 30 minut zmernih treningov na dan je praktično vse, kar potrebujete. Vendar bo to bolj učinkovito, če ga združite z zdravim načinom življenja in uravnoteženo prehrano.

2. Bodite pozorni na porabo ogljikovih hidratov

Takoj ko dosežemo cilje glede izgube teže, večina od nas pomisli, da je to vstopnica za ponovno uživanje ogljikovih hidratov. Toda to morda ne bo pomagalo vzdrževati teže. Da bi ohranili svojo težo, je pomembno, da vodite seznam o vrstah ogljikovih hidratov, ki jih uživate. Rafinirani ogljikovi hidrati, kot so beli kruh in testenine, so lahko škodljivi pri vzdrževanju telesne teže. Ta živila nimajo veliko vlaknin, zaradi česar želite pojesti več. Posledično pa se na koncu spet pridobiva na teži.

 

3. Dobro se naspite

Spanje ima pomembno vlogo tudi pri vzdrževanju telesne teže. Pomanjkanje spanja poveča raven grelina v telesu, ki je hormon lakote. To poveča vaš apetit in vas prisili, da zaužijete več kalorij. Imejte svoje spalne navade pod kontrolo in si poskušajte zagotoviti vsaj sedem ur trdnega spanca vsak dan. To bo koristno za vzdrževanje telesne teže in za splošno zdravje.

 

4. Naj bo voda vaš najboljši prijatelj

Pijte navadno vodo, da ostanete hidrirani in ne napihnjeni. Pitna voda vam pomaga ohranjati zdravo telesno težo. Povzroča občutek sitosti in vam pomaga nadzorovati porabo kalorij. Pred obroki popijte kozarec vode, tako boste pojedli manj hrane. Prav tako vam pomaga, da čez ves dan porabite več kalorij.

 

5. Jejte zajtrk vsak dan

Zajtrk je najpomembnejši obrok v dnevu in to z dobrim razlogom. Pomaga vam pri ciljih glede izgube teže in vam pomaga, da jih dolgoročno ohranite. Zajtrkovalci imajo tudi bolj zdrave navade kot tisti, ki ta obrok preskočijo. Še več, zajtrkovalci veljajo za uspešnejše pri doseganju ciljev glede hujšanja. Podobno pomaga tudi pri vzdrževanju zdrave telesne teže.