Vsak teden novi nasveti. Spremljaj nas tudi na Facebooku.

Nasveti za ohranjanje motivacije

Čestitke, prišli ste do točke ko ste se dokončno odločili, da se boste vzeli v roke in začeli hujšati. Naslednji korak, veliko težji, pa se je tega držati.

Po naših izkušnjah je tako, da je prvih par dni super, imamo veliko motivacije, smo zagnani in se počutimo odlično. Potem pa kar naenkrat lakota in potreba po sladkem, pici in drugi nezdravi hrani. Še posebej če imamo naporen in stresen dan, takrat je najtežje.

Ker v takšnih momentih ne smete obupati, vam bomo predstavili par idej, kako se motivirati ko vas zagrabi lakota in ko dobite hrepenenje po nezdravi hrani.

 

Imejte v mislih, zakaj želite shujšati.

Preden se zares lotite hujšati, si jasno določite vse razloge, zaradi katerih želite shujšati, in si jih zapišite na list papirja ali v beležko. To vam bo pomagalo, da boste ostali predani in motivirani za doseganje svojih ciljev.

Poskusite jih prebrati vsak dan in jih uporabite kot opomnik.

Vaši razlogi so lahko ker želite zmanjšati možnost diabetesa, se več igrati z otroki, povečati samozavesti ali da si lahko zopet nadanete najljubše kavbojke.

Čeprav je vsakršna motivacija pomembna, naj ta ne bo samo zunanja v podpori prijateljev ali ker želite shujšati zaradi drugih, ampak mora prihajati od znotraj – da si to sami zares želite narediti zase.

 

Postavite si realne cilje in pričakovanja

Številne diete in dietetični izdelki obljubljajo hitro in enostavno hujšanje. Vendar večina strokovnjakov priporoča izgubo le 0,5–1 kilogramov na teden.

Če si boste zastavili previsoke in nedosegljive cilje, lahko to privede do tega, da boste postali zafrustrirani in zato posledično tudi odnehali s hujšanjem. V nasprotnem primeru, da si torej postavite realne cilje v nekem zglednem času, je večja verjetnost, da jih boste dosegli in s tem bolj motivirani za višje cilje.

Dejstvo je tudi, da ljudje, ki dosežejo lastne cilje glede hujšanja, bodo verjetno izgubili težo dolgoročno.

 

Naj hujšanje ustreza vašemu življenjskemu slogu

Poiščite načrt hujšanja, ki se ga boste lahko držali, in se izogibajte načrtom, ki bi jih bilo dolgoročno skoraj nemogoče upoštevati.

Čeprav obstaja že na stotine različnih diet, večina temelji na zmanjševanju kalorij. Zmanjšanje vnosa kalorij bo sicer privedlo do izgube teže, vendar imajo takšne diete največkrat jojo učinek, kar pomeni da je velika verjetnost, da bodo kilogrami prišli nazaj.

Naredite si plan obrokov, ki so raznoliki in za katere menite, da jih boste lahko dolgoročno obdržali in se jih držali.

 

Proslavite svoje uspehe

Hujšanje je še kako težko, zato morate proslaviti vse svoje uspehe, da boste še naprej motivirani. Dajte si nekaj zaslug, ko dosežete določen cilj. Ko boste ponosni nase, boste povečali svojo motivacijo.

Poleg tega ne pozabite proslavljati sprememb vedenja in ne samo doseči določeno število na lestvici. Ko boste na primer za en teden nehali jesti hitro hrano, se lahko nagradite z izletom na bližnje jezero. Če ste na primer izpolnili svoj cilj vadbe štiri dni v tednu, se lahko greste namakati v terme ali načrtujte zabavno noč s prijatelji.

Vendar je pomembno, da izberete ustrezne nagrade. Izogibajte se nagrajevanju s hrano. Izogibajte se tudi nagradam, ki so tako drage, da jih nikoli ne bi kupili, ali tako nepomembne, da bi si jih vseeno dovolili.