Vsak teden novi nasveti. Spremljaj nas tudi na Facebooku.

Med hujšanjem poskrbite za imunski sistem

Razne ekstremne in manj ekstremne diete lahko povzročajo enak odziv imunskega sistema kot resnično močan stres. V nadaljevanju vam bomo pojasnili zakaj je tako in kako čim bolj učinkovito poskrbeti za svoj imunski sistem.

 

Na imunski sistem vplivajo stresni hormoni

Naš organizem se med dieto na pomanjkanje sladkorja odzove tako, da začne proizvajati stresne hormone za razgradnjo maščob. Te razgrajene maščobe nato naša kri prenese v jetra, kjer se razgradijo v glukozo. Torej stresni hormoni dejansko povzročajo izgubo telesne teže. Zaenkrat se vse sliši odlično. Toda na žalost stresni hormoni upočasnjujejo tudi imunski sistem.

Zaradi te nesrečne dvojne vloge stresnih hormonov je vsako hujšanje tesno povezano z upočasnitvijo našega imunskega sistema. Tako smo pri hujšanju preobremenjeni s hormoni, še posebej, če to počnemo intenzivno. Ti hormoni namreč lahko močno oslabijo naš imunski sistem.

 

Hujšanje in diete vplivajo na vnos bistvenih hranil v telo

Diete prinašajo še eno grožnjo za naš imunski sistem – imunske celice so prikrajšane za pridobivanje bistvenih hranil, zlasti beljakovin, vitaminov in mineralov, potrebnih za učinkovit odziv našega imunskega sistema.

Še posebej škodljiva je lahko skrajna dieta , če uživamo samo eno vrsto hrane (npr. samo meso in jajca), saj za imunski sistem ne zagotavljamo vseh bistvenih hranil.

Zato je zelo pomembno, da pri hujšanju držimo uravnoteženo prehrano z ustrezno mejo vnosa kalorij. Poleg tega je dobro zaužiti nekaj vitaminskih in mineralnih dodatkov.

 

Hujšanje torej vpliva na naš imunski sistem na dva načina

Po eni strani stresni hormoni prevladajo nad našim telesom in upočasnjujejo imunski sistem, po drugi pa neprimerna prehrana lahko našemu imunskemu sistemu še dodatno škoduje zaradi pomanjkanja ustreznih beljakovin, vitaminov in mineralov, ki so nujni za ustrezen imunski odziv.

Tako ali drugače moramo imeti v mislih, da po izrazitem hujšanju naše telo potrebuje več časa, da si opomore. Če izgubimo petino teže, lahko pričakujemo, da bo imunski sistem deloval kot pred izgubo teže približno eno leto po končani dieti.

Vmes se moramo izogibati morebitnim okužbam (skrbimo za zdrave zobe, da ostanemo v postelji, ko smo prehlajeni). Še posebej nekaj tednov ali mesecev po koncu diete, tudi ko organizem ni več pod stresom, smo lahko občutljivi na viruse in bakterije.

Izogibati se moramo vsemu, kar bi lahko oslabilo naš imunski sistem: stresorjem, hudim fizičnim naporom, težkim čustvenim bremenom, neprespanim nočem, hudim mrazom.

 

Ključ je uravnotežena prehrana

Iz vsega zgoraj napisanega je tudi razvidno, da imunski sistem uničujemo s prehrano; še posebej če kmalu po dieti dobimo izgubljeno težo nazaj in nato celoten postopek ponavljamo znova in znova. Toda z vidika našega imunskega sistema ni priporočljivo imeti več kot eno intenzivno prehrambeno dieto na leto.

 

Če izgubljeno težo po dieti dobimo nazaj, moramo z novo dieto počakati. Ne samo zaradi imunskega sistema, ampak tudi zato, da pomislimo na resnični razlog za našo prekomerno telesno težo in kaj storiti glede tega, da bo naslednje hujšanje dolgoročno.