Vsak teden novi nasveti. Spremljaj nas tudi na Facebooku.

Ali urejena prebava vpliva na hujšanje?

Dobro prebavo lahko povzamemo kot nemoteno in učinkovito gibanje zdrave hrane in pijače skozi prebavila, uspešno ekstrakcijo in asimilacijo hranil iz snovi, ki jih zaužijemo, ter redno odstranjevanje odpadnih snovi iz teh procesov in drugih medsebojno povezanih telesnih funkcij .

Mnogo kroničnih bolezni in nelagodja, ki nas v modernem svetu pestijo, je mogoče pripisati neposredno naglim navadam prehranjevanja in pitja, ki ovirajo dobro prebavo. Vendar lahko z izvajanjem šestih strategij, naštetih in opisanih spodaj, izboljšate prebavo, olajšate izločanje toksinov iz telesa, zmanjšate odvečno shranjeno telesno maščobo in se priporočajo za splošno zdravje.

 

Pijte zadostno količino vode

Priporočamo pijte pol litra čiste sveže vode zjutraj in med vsakim obrokom. Medtem ko spimo, z vsakim izdihom izgubljamo vodo s telesa. Poleg tega s staranjem intenziteta občutka žeje upada. Ko smo žejni, smo lahko že v fazi dehidriracije. Če ste strastni kofetarji, le-ta pospešuje izgubo vode z uriniranjem.

Zmerna količina vode čez dan lahko doprinese h gladkim izločanjem iztrebkov in drugim bistvenim telesnim procesom. Steklenico vode nosite s seboj kamor koli greste: v avtu, v telovadni torbi ali za pisalno mizo. 

Redno pitje navadne čiste vode v majhnih količinah ne samo, da ohranja hidriranost, ampak tudi zavira potrebo po prigrizkih med obroki.

 

Žlica olja na dan lahko prispeva k boljši prebavi

Poleg tega, da olje dodate solatam, ločeno popijte žlico oljčnega olja ali avokadovega olja enkrat ali dvakrat na dan. Če ju zaužijete ločeno, ti dve zdravi maščobi olajšata gladke poteze v zaključku prebavnega trakta.

 

Uživajte fermentirano hrano

Vsak dan pojejte dve žlici surovega, organskega kislega zelja ali drugo fermentirano zelenjavo. Fermentirana hrana je bogata s probiotiki, ki niso nujni le za odlično prebavo, ampak, kar je prav tako pomembno, za človeški imunski sistem.

 

Za kosilo velika skleda solate

Uživanje velike, ekološke, listnato zelene in svetle zelenjavne solate za kosilo je odlična strategija za spodbujanje prebavil in oskrbo telesa s hranili in energijo, ki jo potrebujete do konca dneva.

Priznajmo si: jesti veliko solato zjutraj je za večino od nas nekoliko težavno. Prav tako je velika solata za večerjo za marsikoga preveč, da bi jo lahko zlahka prebavili pred spanjem. Toda za kosilo, na vrhuncu vašega dneva, imajo vlaknine iz ogromnih količin razkošne zelenjave čas, da ustvarijo čarobni prebavni sistem. Če v času kosila odvzamete kalorično gosta, redka živila na osnovi zrn in jih nadomestite s solato, popoldne ne boste zaspani in ustrujeni.  Zelenjava je bogata s hranili in nizkokalorična; ne bo zvišala ravni sladkorja v krvi, povzročila kopičenja telesne maščobe ali vas bo uspavala do konca dneva. Opoldne pojejte zelenjavno solato in do konca dneva boste imeli dovolj goriva za celo telo.

 

V prehrano vključite indijski trpotec

Psyllium oziroma indijski trpotec je vrsta vlaken, ki deluje kot nežno odvajalo in lahko pomaga pri težavah s prebavo. Je topna vlaknina, pridobljena iz semen oziroma lupin Plantago ovata, zelišča, ki se goji predvsem v Indiji. Lupine se zmeljejo v prah in so bogat vir topnih vlaknin.

Z zaužitjem indijski trpotec deluje tako, da se zaradi svoje topnosti veže na delno prebavljeno hrano, ki prehaja iz želodca v tanko črevo, nato pa pomaga pri absorpciji vode, kar poveča velikost in vlago blata. Končni rezultat je večje in lažje prehodno blato.

Vlaknine prav tako poskrbijo, da se počutite dalj časa siti, saj se volumen hrane z vlakninami tekom prebave poveča, želodec pa se počasneje prazni, zato smo po obroku tudi bolj pozno lačni.